BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 27 August 2009

Tarian Poco - Poco

Dari inbox admin,tak tau kebenarannya dan tak pernah join tarian poco-poco ni. Tak pasti betul ke ada iras-iras salib.

Mari sama-sama baca emel ini "Assalammualaikum. Alhamdulillah kerana kita semua masih bernafas lagi dgn keizinanNya. Saya ingin berkongsi dgn rakan2 semua tantang tarian pocoh2 yang sedang hangat ditarikan oleh semua lapisan masyarakat,umumnya masyarakat kita yg beragama islam terutama suri2 rumah dan badan2 kerajaan ketika manghadiri kursus. Sebenarnya tarian pocoh2 ini berasal dari Filipina bukannya dari Indon.

Ia ditarikan oleh masyarakat yg berugama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka.Lihatlah sahaja bagaimana pergerakannya, yg membentuk salib.
Mungkin kita x perasan kerana kita suka mengikut2 sesuatu yg baru tanpa usul periksa.

Inilah cara musuh2 islam mengenakan kita sedangkan kita tahu apabila kita melakukan sesuatu yg menyerupai sesuatu agama maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga yg telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu.cuma tarian pocoh2 ini belum difatwakan haram lagi.

Marilah kita sama2 fikirkan." Masya Allah...penulis pernah terfikir dulu,kenapa tarian itu dimulakan dari kiri?dan apa jenis senaman ini? relevankah tarian ini,yang kelihatan seperti tidak siuman?

Dengan emel ini 'terungkailah' persoalan itu semua. Jadi,penulis menyeru kepada diri penulis dan anda semua supaya mengambil inisiatif untuk tidak lagi 'menarikan' lagi tarian ini yang ternyata mensyirikkan Allah tanpa kita sedar.Dan paling utama memohon keampunan daripada Allah S.W.T atas kejahilan kita tentang perkara ini sebelum ini.

Semoga mendapat perhatian pihak berkenaan agar mengkaji secara terperinci tentang kesahihan perkara ini,asal usul dan kes anny a kepada akidah Umat islam dan mengeluarkan fatwa tentang tarian ini,agar Umat Islam tidak berterusan di dalam kelalaian dan 'keasyikkan' menarikan tarian ini.

WALLAHUALAM...



p/s: hoo hoo hooo

Liga Juara-Juara Eropah

Group A
Team






Bayern Munich






Juventus






Bordeaux






Maccabi Haifa













Group B
Team





Pts
Manchester United






CSKA Moscow






Besiktas






VfL Wolfsburg













Group C
Team






AC Milan






Real Madrid






Marseille






FC Zurich













Group D
Team






Chelsea






FC Porto






Atletico Madrid






APOEL













Group E
Team






Liverpool






Lyon






Fiorentina






Debreceni













Group F
Team






Barcelona






Inter Milan






Dynamo Kiev






FC Rubin Kazan













Group G
Team






FC Sevilla






Rangers






VfB Stuttgart






Unirea Urziceni













Group H
Team






Arsenal






AZ Alkmaar






Olympiakos






Standard Liege












Prof Ismail Salleh meninggal akibat serangan jantung


KAJANG: Pakar ekonomi, Senator Prof Datuk Dr Ismail Md Salleh, meninggal dunia akibat serangan jantung ketika dalam penerbangan dari China ke Singapura, awal pagi semalam.
Al Fatihah kepada jenazah beliau...

Cengkerang ganti tulang manusia


Cengkerang kerang kini bukan lagi bahan terbuang malah ia boleh dimanfaatkan sebagai bahan pengganti tulang.

Ia dibuktikan oleh Jabatan Sains Praklinikal Veterinar Universiti Putra Malaysia (UPM) yang telah berjaya menghasilkan bahan pengganti tulang daripada cengkerang kerang iaitu perencah bioseramik 3-D berliang yang pertama seumpamanya di dunia.

Ketua jabatan itu Profesor Madya Dr Md Zuki Abu Bakar berkata produk itu berfungsi untuk mengganti dan membaikpulih kecacatan tulang haiwan dan manusia akibat kemalangan atau penyakit seperti kanser serta boleh diaplikasikan dalam pembedahan kosmetik.

"Ia tidak toksik, boleh mereput semula jadi (biodegradable) dan boleh diacu dalam pelbagai bentuk dan saiz mengikut keperluan pesakit," katanya dalam sidang media di Serdang hari ini.

Beliau berkata kajian yang dijalankan sejak 2007 itu menggunakan cengkerang kerang sebagai bahan utama di samping bahan-bahan lain seperti gelatin dan air.

Dr Md Zuki menerangkan bahawa formula itu perlu disemai dan dieram dengan sel osteoblas yang didapati daripada sum sum tulang pesakit dan dicambah dalam makmal kultur tisu, sebelum ditanam ke dalam tulang yang ingin dibaikpulih.

"Berdasarkan eksperimen yang dijalankan terhadap tulang arnab, perencah ini berupaya membentuk tulang dengan cepat iaitu dalam masa tiga minggu sahaja.

"Ini suatu pencapaian yang membanggakan kerana berbanding kajian-kajian yang dijalankan sebelum ini dengan menggunakan bahan lain, seperti batu karang, masa yang diambil ialah dua hingga empat bulan," katanya.

Dr Md Zuki turut yakin bahawa perencah tersebut berpotensi untuk dipasarkan dalam industri perubatan kerana ia menggunakan bahan yang murah iaitu cengkerang kerang.

"Mengikut kajian kami, bagi rawatan tulang berukuran lima hingga enam sentimeter, harga bahan hanya RM 40 hingga RM 60 sahaja tidak termasuk kos pembedahan," katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata produk itu perlu menjalani ujian pra-klinikal iaitu diuji terhadap manusia.

"Kita masih belum dapat jalankan ujian klinikal kerana tidak mempunyai dana yang mencukupi, jadi saya berharap ada pihak industri yang berminat untuk melabur dalam kajian ini," katanya.

Dr Md Zuki berkata produk itu telah dipatenkan di Malaysia dan kini dalam proses mendapatkan paten di peringkat antarabangsa.

Thursday, 20 August 2009

Ribut Meteor

Fenomena yang jarang kita lihat .



p/s: tapi...yang pernah aku tengok dulu bukan macam ni..anyway that great

Tuesday, 18 August 2009

Animasi

Ade laa sikit gamba animasi. Habuan buang bosan, wallpaper dll

Animasi 1 , Nak!!! donlod kat sini
Animasi 2 , Tak cukup??? hah donlod kat sini

Aligment Tayar Kereta

Aku nak aligment taya kete aku kat satu kedai ni...Biasanya kite tengok aligment tayar guna komputer dan ade sistemnye tersendiri. Tapi kedai ni lain, tokey ni pakai sistem aligment yang boleh dikatakan 'dah lama'. Bila aku tanya pasai apa masih pakai lagi mesin sistem lama ni, tokey tu jawap masih ada lagi setengah ( bukan segelintir ) pengguna kete yang 'mempercayai' sistem mesin ni. Masih banyak lagi 'pengikut' mesin ni. Not bad!...ok jugak bila aku cuba, murah pun murah.







p/s : cuba dulu baru tauuu

Sunday, 16 August 2009

Selawat Shifa'

Semoga hati anda tenang

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Taklimat H1N1

Taklimat ni umum. Boleh pakai untuk seisi keluarga , awex2 , kengkawan kat opis , nak buat'in house' pun boleh sangat haih. Baguih oooo, untuk pengetahuan kita semua.

DONLOD kat sini


p/s : terima kasieh banyak2 laa kat isuhangat

Tawaran Hebat! Hanya di Bulan Ramadhan


p/s: thanx to isuhangat

Lagu Sejarah

Masa aku nak periksa dulu,subjek sejarah memang susah nak score sebab banyak sangat fakta yang kena ingat. Penak kepala otak aku mengingatkan semua fakta sampai biol sekejap. Ade kawan yang bagi kat aku lagu ni. Katenye lagu ni lagu sejarah ( thanx to Asmadi )






p/s: fenomena ketika itu...

Saturday, 15 August 2009

Hidupkan tv dengan aaa bateri je...

Caye atau tidak cuba tengok dulu. Dah yakin baru buat




p/s: kenape? Tak percaye?...

Thursday, 13 August 2009

Pergi Tak Kembali


Takhziah buat keluarga allahyarham Ustaz Asri(Rabbani) yang telah pulang ke rahmatullah akibat serangan jantung. Semoga Allah menempatkan beliau bersama-sama orang yang beriman.
Al-Fatihah...amin ya rabbal a'lamin

Wednesday, 12 August 2009

Dah nasib badan

Cristiano Ronaldo yang baru menyertai Real Madrid telah disyaki 'suspek'H1N1. Nampaknye CR kene pakai 'mask'la kalau nak main. Mungkin ia akan menjadi satu 'trend' nanti di padang bola. Teringat aku pada Lagenda MU-Eric Cantona. Trend angkat kolar menjadi ikutan dan 'penerajang'nya ala Bruce Lee menjadi tindakan terakhir apabila hilang pertimbangan masa kat padang bola. Apa kaitan CR ngan Cantona? 7

p/s: mahal-mahal beli pun kene H1N1 jugak

Tuesday, 11 August 2009

semakin serius

Demam Peperiksaan

Biasanya istilah ni kita guna waktu ujung-ujung nak periksa. Dulu aku kalau time dah dekat nak periksa macam tu je lah. Ulangkaji tetap ulangkaji. Siang, malam, pagi, petang tetap dengan ulagkaji matapelajaran. Sampaikan aku naik demam. Tapi dulu x de masalah...demam tu demam biasa. Bak kata cikgu aku dulu 'demam periksa'.
Tapi kini lain pulak. Time tu demam periksa time tu jugakla kena periksa...takut-takut demam selsema H1N1 ( selsema babi ). Selepas dunia pernah dikejutkan dengan Bird Flu kini Pig Flu la pulak ambik alih. Kesian aku tengok bebudak sekolah kena mai skolah pakai mask untuk mengawal diri dari jangkitan H1N1. Time periksa la pulak tu. Moga moga ia dapat dihindarkan dari menjangkiti kita semua. Kepada semua student kat skolah mahupun di IPT & IPTS, jaga diri dan teruskan usaha murni anda.

nii pun ada kaa...?

banyak cara menghalalkan yang haram. sebagai teladan dan contoh supaya kita tidak terlibat. x dak untungnya pun. men'jahanam'kan diri ada laa..
video

still under constraction

dalam pembinaan..